Livet suger ibland

Ett varmt bad, en kall vinterdag. Med levande ljus, badskum och härlig avslappnande musik.

Låter det inte härligt? Well, jag tänkte också det. Men såhär gick det för mig.
Jag häller upp badet och ska "hoppa i". När jag sätter ner min ena fot tar det typ en sekund, sen får jag bita ihop hårt för att inte SKRIKA. Vattnet är nämligen galet varmt, typ kokande. Well well tänker jag, tar upp foten som blivit knallröd ur badet och sätter kranen på iskallt vatten. Efter ett tag stänger jag av. Sätter ner foten igen (känns ganska lagom). Kommer då på att jag glömt sätta på musiken. Springer ut (med en handduk runt mig...) till sovrummet och sätter igång CD-spelaren. Tillbaka till badrummet. Halkar ner i badkaret på ett klantigt sätt och känner mig som en FET VAL. Då upptäcker jag att vattnet vid benen (där kranen är) är skitkallt och det vid huvudet fortfarande jättevarmt. Försöker typ "blanda" men råkar skapa galna vågor i vattnet. Jag glider på ett sick sätt och får hela huvudet under kokhett vatten. Får en kallsup. Eller kanske ska säga varmsup. (varmsup låter ganska gott tycker jag.. eller lite som en sjukdom kanske. men om det var nåt man drack skulle jag lätt vilja prova). Nu (efter typ 30 sek i badet) har mitt slovenska badskum redan försvunnit spårlöst. Det enda som finns kvar är lukten, som är mycket lik mitt rengöringsmedel till toan.
Här hör jag att skivan jag satt på hackar massa i första sången. God, snälla sluta. Strax efter inser jag att jag verkligen inte är in the mood för John Mayer. Men ofta att jag går upp ur badkaret för att byta cd. Och lämnar ett rinnande blött spår efter mig. Well, jag tvättar håret och allt går väl som det ska. Sen börjar hela badvattnet kännas kallt. Sätter kranen på det varmaste och häller i lite till. Råkar ha duschen igång istället och kokhett vatten sprutar galet åt alla håll, bland annat massa ner i tvättkorgen, innan jag lyckas stänga av den. Nu blir vattnet vid benen mycket varmare än resten. Försöker att inte bry mig om detta. När jag sträcker mig för att hämta en.. vad heter det? en sån som på bilden.


Då känner jag lukten från mitt doftljus som jag tänt på badkarskanten. Det ska lukta Bubble Gum, men känns typ som brända karameller. Nasty. Well, puffen gjorde mig röd och fick värsta rivsår på benet, det kliar fortfarande.
Hmm, nu är badet klart. Jag sträcker mig för att ta upp proppen och kommer då ihåg att den är sönder. Får först gå upp och torka mig. Sen in till köket och hämta en kniv... ja, det är enda sättet jag kan få upp den nu. När jag är tillbaka i badrummet och böjer mig ner med kniven så trillar handduken jag har runt håret av och - just det - rakt ner i badvattnet. Ett oh-crap moment. Jag tar upp den, orkar inte krama ur den utan hänger den droppande på torksaken i badrummet. Sen fick jag ur proppen. Med kniven. Vatten börjar rinna ut. Av nån anledning täcks halva badrumsgolvet av vatten också (??). Men när typ hälften runnit ut slutar det. Jaha, så nu är det stopp också. Jag väntar typ tio min men inget händer. Får lite panik. Går in i vardagsrummet och tittar på papprena från hyresvärden som ligger på skrivbordet (nej, jag har inte satt in dem i en pärm som jag borde). Där står överst på en sida "hyresgästen har själv ansvar för stopp i avloppen" eller nåt i den stilen. Jaha. Funderar lite och tänker att stoppet måste bero på de kilovis med hår som jag tappat sen min mat började bestå av 90% nudlar & snabbmakaroner. Öppnar badrumskåpet och tar fram en av mina pincetter (den dåliga som jag aldrig använder). Trycker ner den i avloppet och får upp en vidrig syn, en gigantisk tuss med sammanpressat hår. Typ lika stor som en clementin. Detta gör jag tre gånger innan vattnet börjar rinna ner igen. Släpper ner allt håret i toan och spolar. Det borde jag verkligen inte göra, ett likadant stopp i toan är ju inget jag längtar efter direkt.
Nu vidras jag av synen på badkaret täckt av ett brunt lager. Vidrigt. kom allt det från mig? Har jag verkligen haft det på mig? Och -ue- legat och badat i det? Intalar mig själv att det är det slovenska badskummets fel. Sköljer sen ur badkaret.
Jag har frusit galet mycket ända sen jag gick upp ur badet. Men är nu helt torr och börjar då svettas galet mycket istället. Känner mig typ fyra gånger så ofräsch som innan. Nej, bad SUCKS. Men kommer nog göra om exakt samma procedure om några dagar.

WHOA, detta blev långt, onödigt och boring. Om någon mot förmodan läst alltihop... Nice.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag läste definitivt varje ord. love it.

2008-11-24 @ 22:29:56
URL: http://yollster.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag läste definitivt varje ord. love it.

2008-11-24 @ 22:37:48
URL: http://yollster.blogg.se/
Postat av: ante

klart att jag läste det jag har inget liv! var det natti som badade? det var som om natti skrev men det är ju bara maja som har ett badkar! jaja!

2008-11-25 @ 09:32:23
Postat av: mojo farn

nej det var jag! borde kanske börja skriva who writes what...

2008-11-25 @ 18:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0