Barnmisshandel?

Sitter på min uteplats och NJUTER av solnedgången. Jag är så kär i våren så det är inte ens sant.
Runt hela gården sitter grannar och äter vid sina utemöbler, barn springer runt och leker och allt är bara så härligt. Jag passar inte riktigt in though, den enda som inte tillhör en barnfamilj och som istället sitter här med en dator i knät. Men I don't mind, just nu är jag nog ändå lyckligare än dem.

Innan hörde jag bara min Timbuktumusik (som jag plågade grannarna med, hehe) men när skivan tog slut började jag såklart tjuvlyssna på de andra. Och jag hörde nåt konstigt från en av familjerna på andra sidan gården när de försökte uppfostra sitt barn.
- (till barnet) Stanna där Philip!
- Stå stilla Philip!
- Uppför dig nu Philip!
- Nej, sitt ner så får du snart middag!
- (till de andra vuxna) Ja, alltså han är ju så tjurig. Han är ju kastrerad men håller ändå på såhär.

HUH???

Sen fattade jag. Det var hunden som hette Philip. Blev lite orolig där ett tag.

Kommentarer
Postat av: ante!

Jag blev sjukt rädd! du fattar inte så relieved jag blev när du sa att det var hunden!

2009-04-05 @ 20:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0