Vampyrer, sena bussar och snacks!

Jag har stora problem med att höra vad folk pratar. Trodde att en tjej i min klass pratade danska i tre dagar och sen visade det sig att hon pratade helt vanlig svenska! Alltså... seriöst, vad har jag för problem, haha?
Igår var Mama och jag och såg "Twilight" (helt ok film, men mest sevärd på grund av sötisen Robert Pattinson, som av någon anledning looked like crap på premiären, anyway...) När vi kom ut från biografen (som var teeny-tiny, allvar min TV är nästan större än den duken) märkte vi att de sista bussarna gick halv tolv! Halv tolv, people! Så är det när man bor i en liten by som Linköping, haha! Mama fick ialla fall rama mig hem (vänta...rama är väl skånska? Skjutsa då...) och hela vägen var vi lite smårädda för vampyrer.

Kan inte någon i Linköping dra igång en kampanj så att vi får bussarna att gå åtminstone en gång i timmen? Hur ska man annars komma hem om man slösat det som kunde vara taxipengar på snacks till filmen =9

Nu ska jag se färdigt Days, sen ska jag jobba hårt på seminarieuppgifterna tills imorgon!

Ciao!



Min roliga, roliga bok =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0