Getting ready for nothing!

Ibland händer det (idag till exempel) att jag står framför spegeln och kämpar med att få till eye linern, så att den ska bli helt perfekt. Sen tar jag ett steg tillbaka, tittar på mig själv och tänker: "jag ser minsann rätt så het ut idag!" Sen slår det mig plötsligt vad det är jag sminkar mig för. Jag ska till jobbet och städa trapphus!
Saker som är fel med att göra sin snygg inför denna uppgift:

1) Man blir äcklig och svettig, så man måste ändå duscha direkt när man kommmer hem och då göra om sminket om man ska ut senare.
2) Jag träffar nästan ingen (och om jag gör det är det mest gamla gubbar och jag kan inte ens börja förklara hur lite jag bryr mig om de tycker jag är snygg eller inte).
3) INGEN bryr sig om jag är fin eller inte!!

Personerna som bor där är dessutom bittra kärringar som inte har något bättre för sig än att dra tops över listerna för att se om jag gjort det rent nog. Börjar nog själv bli lite bitter nu, men det blir lätt så när man ägnar åtta timmar åt att skrubba deras dumma trappa för att sedan få ett samtal när de berättar för mig "att det finns ett sträck på ett av fönstrena som inte går bort, men jag kan väl försöka lite mer nästa gång"! Ahh..

Note to self: Bli en snäll gammal tant som bjuder städarna i trappan på hembakade kanelbullar!

Ciao


Kommentarer
Postat av: Malin

åh en sån tant vill jag också bli, kände jag nu :)

2009-07-02 @ 23:20:41
URL: http://ithoughtiwouldbeolderbynow.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Tack så jättemycket! :D



Och du får gärna bli en snäll gammal tant som bjuder på bullar i min svale :)

2009-07-04 @ 21:19:12
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0