100 år sen

Boken jag ska ha läst inför morgondagens seminarium är skriven för hundra år sen. På engelska. Det är jobbigt att läsa kan jag säga! Vet inte om jag nånsin träffat en människa som levde när denna bok kom ut. Då borde det kanske vara dags att uppdatera kurslitteraturen?

Okej, kursen ska handla om Organisationsteori då och nu (låter svinroligt eller hur? hehe. hehe...). Så jag fattar grejen. Men... Det skulle vara lättare att läsa nåt nyskrivet om hur det var på 1800-talet.

Det roligaste (ja okej, det enda roliga) med den här boken är exemplena, som är så himla oldschool. Typ "på senare år har det blivit vanligt att även arbetarklassen köper så mycket som två par skor per år, och inte bara använder dem när det finns absolut behov av dem, att gå barfota till vardags gör nu mest de fattigare delarna av befolkningen". Haha. Jag tyckte i alla fall att det var kul.

Jag är nu på sida 10. Trots att det känns som att jag läst koncentrerat i tre timmar. Jag känner nog fel.

Ja, bilden är helt random.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju Turu! Så söt. Love, love, love bilden.

2009-04-03 @ 14:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0