Flyg fluga flyg, eller hur det nu är man säger.

För några veckor sen var en fluga fast i min lägenhet. Den hade väl flyttat in nångång när fönstret var öppet och så flög den runt och irriterade mig i några dagar.

Jag försökte döda den varje gång den kom nära, men det gick inte. Bara jag som tycker det är i princip omöjligt att döda såna? De är snabba som djur (eeh okej, de är ju djur. Men you get the picture!).

Anyhoo, efter typ fyra dygn lyckades jag till slut smälla den lilla saken. Men när den väl var död så kändes det så...tomt. Den hade ju blivit som en mycket jobbig, men ändå trogen vän.

Nu har en ny liten fluga smitit in här. Ska jag stå ut med surrandet och vidrigheten och låta den leva denna gången? Eller är det bara för patetiskt? Ja, det är det nog. Synd att jag fortfarande inte är snabb nog att KILL IT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0