Mördare

Igår på väg till skolan råkade jag köra över en snigel med cykeln. Den var riktigt enorm, skalet var typ som en golfboll. Jag är inte helt hundra på hur stor en golfboll är, men i alla fall.

När jag kom till skolan berättade jag detta med panik i rösten för en klasskompis. Sa att jag nu var rädd att hela cykelhjulet är inkletat i mosad snigel.
- Ja, det kanske till och med har stänkt på dina kläder!, sa han.
Jag blev ännu mer skärrad och började skrika ut blandade saker om hur äckligt det är att vara täckt av snigel.

Men då sa klasskompisen: "Du inser nu att du har tagit livet ifrån en annan varelse, men det du bryr dig om är om du har blivit lite kladdig?"

Jag fick dåligt samvete.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Murdurer.

2009-05-23 @ 21:49:11
Postat av: Märta

Sv: Hehe alltid;)

Vilken rolig berättelse:P

2009-05-24 @ 10:49:16
URL: http://martamarie.blogg.se/
Postat av: ♥LINN ♥

sv: tack!

ja, usch. Det är ju inte snyggt.

hur har dagen varit?

2009-05-24 @ 13:42:36
URL: http://takethisbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0