Killar och data-spel

Vad är det egentligen med killar och data-spel. Jag har nu lyssnat på min pojkvän, som i två timmar har skrikt oavbrutet på sina vänner när de tillsammans sitter och spelar Dota.
     "Easy, easy, easy, easy, åh fan, på, på, nu, jag lär dö, jag kan inte attackra, nu pushar vi, pusha på som fan, jag har ulti..." osv. Jag förstår allvarligt inte vad det är som fängslar dem. Själv försöker de övertala oss om att det är ungefär som att följa en riktigt bra serie på TV, man blir liksom fast. Men kom igen, det är inte sant! För i serierna händer det i alla fall saker, och tro mig, det gör det inte i det spelet. Han sitter seriöst och klickar på olika platser, om och om igen, varpå bakgrunden förändras obetydligt. Och det handlar inte om en gång i veckan eller så. Nej, nej, detta håller han på med minst två timmar, VARJE DAG! 
     Jag kan medge att jag skulle vara en aning mer förstående om han spelade ett annat spel, något där banorna (eller vad det nu heter) förändrades lite. Men nope! Det ska vara enformligt. Vad beror det egentligen på? Kanske har det något att göra med att killar inte har förmågan att göra fler saker samtidigt. (Förlåt, men det är ju faktiskt så att tjejer är bättre på det!) För dem är det antagligen helt tillräckligt att bara klicka på lite olika platser och skrika på sina kompisar. Verkar i alla fall förse min pojkvän och hans vänner med den spänning de behöver!
     Det är antagligen en sådan sak jag aldrig kommer att förstå. Nu ska jag ändå försöka få honom att ge upp för kvällen. Önska mig lycka till =)

Naughty



Jag förstår helt enkelt inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0