Sveriges svar på the Montag-Pratt family

Hello. En gång i veckan (typ) kommer en gratistidning till mig, Linköpingsbladet eller whatever. Jag brukar kolla på tv-sidorna i den och bredvid dem hittar man sidan där folk skickar in bilder på sina barn när de fyller år. Ni vet.
Anyway, jag har märkt något sjukt skumt. I brist på annat att göra har jag 2 gånger läst igenom texterna bredvid barnbilderna. Första gången såg jag en bild på en unge där det stod: Grattis på födelsedagen Loke i Linköping önskar mamma, pappa och Viking. Helt normalt liksom, även om namnen inte är såna man hör varje dag. Sen såg jag, lite högre upp på sidan ett annat barn med texten: Grattis i efterskott vår lilla Viking i Linköping som fyllde år i oktober, önskar mamma, pappa och Loke. Jag bara okej, de satte väl in båda annonserna samtidigt i den familjen. Fortfarande pretty normal.

Idag när ett nytt nummer av Linköpingsbladet (posten? tidningen? dunno.) kom tittade jag oengagerad igenom barnsidan igen. Och vad ser jag om inte: Grattis Viking i Linköping, vårt söta lilla troll önskar mamma, pappa och Loke. Liksom eeehh... de gillade verkligen uppmärksamheten de fick för två veckor sen! Slänger in en extra annons (nu har det ju gått ett år sen förra gången, de var ju verkligen långt i efterskott sist). 
Men sen såg jag det konstigaste av allt. Mitt bland barnbilderna finns ett porträtt på en mustaschprydd man i övre medelåldern. Va? tänkte jag och läste texten. Och, ja ni har gissat det, där står: Nu blir han 54. Grattis världens bästa pappa Olle i Linköping önskar Mickan, Robban, Loke och Viking. Det var visst dags för föräldrarna att få some of the attention också. Mickan är väl mamman i familjen, men vem robban är återstår att se.
Denna entry blev väldigt lång och tråkig. Men anyway, jag väntar på att den publicitetskåta familjen ska visa sig fler gången i tidningen.

Kommentarer
Postat av: Malvina

Hahaha, det var inte tråkigt iaf. Kul att läsa!

2008-10-08 @ 21:23:51
URL: http://byggnad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0