"Jag rakar hela kroppen..."

Okej. Det är verkligen dags att jag skriver lite om mitt nya jobb. Jag har bara haft det i en dag, (tre dagar om man räknar med utbildningar) och jag är redan trött på det! Jag har fått jobb som "medlemsvärare" som det så fint heter. Men tro mig, det är inte så fint som det låter. Jag trodde telefonförsäljare var BAD, men detta är värre. Jag ska gå fram till folk på stan och försöka övertala dem att skänka pengar till en välgörenhet. Och det hade kanske inte varit så hemskt om det inte var iskallt och exakt alla som går förbi ger en starka hatblickar, ignorerar en, eller hittar på en riktigt dum ursäkt som: "eeh, nej jag ska till... eeh...frisören". Jag är inte dum. Jag tycker inte heller om att bli störd på stan, men det är så roligt att se när folk verkligen anstränger sig för att hitta på lögner. Säg bara: "nej tack", le artigt och gå. Så svårt är det inte.

     Men det roligaste med det här jobbet är ändå min chef. Han är utan tvekan den skummaste människan jag någonsin mött.

     Under vårt första möte pratade han om kukar, hur stenåldersmänniskor "svängde pitten framför en eld för att få uppmärksamhet", han totalsågade i stort sett alla religioner och ja, sa bara allt som man absolut inte får säga.

     Andra gången vi träffades skulle jag värva människor på stan. Då berättade han hur han rakar bort allt hår på kroppen, "till och med pungen". Och sen puttade han mig på armen med sitt huvud varpå han utbrast: "haha, I just gave you so much head". Det är sånt man bara inte kan svara på. Man blir liksom förstummad av det personen säger.

     Förlåt, men jag har en historia till. För att hämnas på en vän som messed up hans lägenhet, sket han, la skiten i en kondom, tillsammans med lite metall, sen knöt han ihop det och la det i kompisens jackficka, han skulle nämligen flyga till New York samma dag. När han gick igenom metalldetektorn så började det självklart pipa och ja...ni kan räkna ut resten...

     Alltså missförstå mig inte. Han är inte en dålig person, har är faktisk härlig. Men han kan inte få mig att gilla mitt jobb.
Det bästa med det är rasterna. Får få får jag njuta av en varmkorv med bröd och inte tänka på att jag ska spendera ytterligare två timmar på Linköpings kalla gator.
     Hur som helst, om ni ser en frusen tjej med svarta boots och en vit mössa någonstans på stan i Linköping, snälla kom fram och låt mig värva er =)


Kram



Det bästa med jobbet...

Kommentarer
Postat av: yola!

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHA.

VILKET SÄR. ÅH JAG DÖR AV SKRATT DET VAR NÅGOT UTAV DET SJUKASTE JAG LAGT ÖGONEN PÅ PÅ LÄNGE!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! lycka till syrran min och hook me up with bossman!

2008-11-01 @ 09:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0