Desperat hemmafru i Linköping

Another day...another episode of Ophra.


Jag har nu officiellt blivit en sådan tjej som börjar varannan mening med "idag på Ophra..." Jag kan med all säkerhet säga att jag aldrig känt mig så patetisk som när min pojkvän igår påpekade detta för mig. Jag skulle precis hoppa på honom och aggressivt påpeka att detta inte alls var sant, då jag plötsligt insåg att jag faktiskt spenderat de föregående fem minuter med att beskriva hur Julia Roberts och Ophra skrattande tillsammans hade lärt sig kompostera. Och historien innan det handlade om någon bok hon rekommenderat. Ett säkert tecken på att jag inte har något liv.

     Jag är alltså en nittonårig hemmafru och har tillfullo förstått Bree Van De Kamps nitiska städande (okej, jag erkänner, så var jag redan innan) och Gabrielle Solis shoppande. Fast tyvärr ger CSN inte lika mycket pengar som Gabys man tjänar, så sädär mycket shoppande blir det väl inte. Nej, desperata hemmafruar i Linköping har det inte alls lika spännande som de på Wisteria Lane. Det kan jag intyga. De första dagarna är det visserligen ganska skönt att skabba runt i sina mysbyxor och göra ingenting, men efter nästan fyra veckor börjar man bli lite crazy. Cravingen efter människor blir enorm!

     Nu var det ju egentligen inte tänkt att jag skulle bli housewife.För några månader sedan skulle jag påbörja en civilingenjörsutbildning som skulle göra mig rik och sen skulle jag leva lycklig i alla mina dagar tillsammans med min baby, som också skulle tjäna mängder av pengar. Men drömmar går som vi alla vet oftast inte i uppfyllelse på det här sättet om ditt namn inte råkar vara Askungen eller Törnrosa =) För oss vanliga människor som hoppar av skolan dyker inte en god fe upp och trollar fram ett modellkontrakt innan vi hinner blinka. Istället blir vi fast hemma, med Ophra och invånarna i Days som våra enda vänner, medan alla andra lever livet i skolan eller på arbetet.

Men jag ska inte klaga för mycket. Förhoppningsvis dyker ett jobb snart upp. Och då kommer jag ju bli förhållandevis rik och träffa många roliga människor och så löser sig allt, eller hur?!

     Tills dess är jag rätt person att fråga om vad Britney Spears hittar på eller vad som händer i Days ;)


Buh-buy


Naughty

De har roligare än jag...
Jag vill också lösa mordgåtor i hetaoutfits...

Kommentarer
Postat av: Mama

hihi... men nattak, du är alltid rätt person att fråga om britneys liv! haha

2008-09-16 @ 15:22:10
URL: http://naughtyandmama.blogg.se/
Postat av: Yola

sjukt bra natak. sjukt bra. älskar hemmafruar. måste sova.

2008-09-18 @ 00:45:53
Postat av: yola

sjukt bra text natak. saknar dig. måste sova. verkligen bra text hahahah

2008-09-18 @ 00:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0