Total förvirring

Jag har försökt att vara vuxen. Det går dåligt. EU-valet förvirrar mig till den grad att jag funderar på att bara totalt skita i det. För jag har ingen aning om vad jag ska rösta på.
     Vid vanliga val har jag alltid haft koll liksom. Man vet ju vilka parti som finns, man vet ungefär vad de står för, det är massa debatter i tv och man får tonvis med "reklam" hem i posten. Man kan kort sagt ganska lätt bilda sig en uppfattning om vad det är som ska hända. Men nu. Nu händer nästan ingenting. Den enda reklam jag mottagit är ett flygblad från piratpartiet (vilket har lett till otaliga diskussioner med min pojkvän, då jag desperat vädjar om att han inte ska lägga sin röst på dem).
     Det är så jobbigt att själv försöka hitta och läsa in massa saker. Det kanske låter som om jag är lat nu, men när det man får tag i är massa beskrivningar som den som följer, lägger i alla fall jag pannan i djupa veck och vänder mig bort från datorn. Tänk er att läsa 20 såna här beskrivningar efter varandra:

"Viktigaste Europafrågan just nu: Jobbkrisen och finanskrisen är det självklara svaret för mig. Jag befinner mig mitt i den just nu. Viktigast är de fackliga fri- och rättigheterna och industrins möjlighet att konkurrera på goda villkor. Sen givetvis också miljö- och klimatarbetet".

-Olle Ludvigsson från Socialdemokraterna.

Det funkar inte. Jag tar det i alla fall inte till mig. Men jag vill inte skita i det heller. Det här är trots allt mitt första val och eftersom (citerar wikipedia, där jag får mycket livsnödvändig kunskap ;-)) "EU-parlamentet är den enda direktvalda institutionen inom Europeiska unionen", så är det ju viktigt.

What to do, what to do?

Kommentarer
Postat av: yoli

hoho att du har googlat om eu frivilligt. natak natak natak.

2009-04-28 @ 18:02:52
URL: http://yollster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0