Biltvätt

Idag övertalade/tvingade pappa mig att tvätta och vaxa bilen, vilket jag aldrig gjort förr.

Han tog fram burkar med vax och sånt. De såg sjukt gamla ut. En hade en prislapp där det stod 8,25 kr. Haha.

Jag: Eeh dessa är från din ungdom eller?
Pappa: Nejdå! Hur kan du säga nåt sånt. (Paus) De här fick jag från din mormor när morfar hade dött.
Jag: Så... De är alltså från morfars ungdom?
Pappa: Ja det stämmer nog.

I en av burkarna låg en gammal trasa. Och pappa har aldrig använt vaxet sen han fick det. Alltså har ingen rört trasan, sen morfar gjorde det. Han dog för typ tio år sen. Det FREAKS ME OUT att använda den. Men pappa förstår inte varför.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Räknar med att bilen blev fin ändå? :D

2009-08-11 @ 16:59:24
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: z a n n y h ♥

söt blogg :)

2009-08-13 @ 00:51:09
URL: http://zannyh.blogg.se/
Postat av: Nattak

Okej. Det är faktiskt läskigt!

2009-08-17 @ 13:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0