Eine international homme

Innan när jag stod i köket och höll på att baka kakor (som mamma beställt i utbyte mot att jag får låna bilen ikväll) knackade det på dörren.
- Kom in, ropade jag och en gammal vän till mina föräldrar trädde in i huset.
- Hej!, sa jag.
- Bist du alein zu huse?, sa han (OBS jag kan inte ett ord tyska och minns därför inte exakt vad han sa. Men nåt sånt var det.)
- Va?
- Bist du alein zu huse?
- Eeeh... Nej, mamma och pappa är i vardagsrummet, svarade jag förvirrat.
- Thanks, sa han och traskade förbi köket.
Jag fortsätter baka och någon minut senare kommer mannen tillbaka, och öppnar ytterdörren.
- Adiós, Maja!, säger han och vinkar.
- Eeeh hejdå!, svarar jag.

Konstigt hur internationell han var. Inte en enda grej på svenska.

Och nu ångrar jag bittert att jag inte var tillräckligt snabbtänkt för att svara au-revoir eller arrivederci när han gick.

Kommentarer
Postat av: Em

Om det fanns ett sätt för dig att skänka pengar till olika hjälp organisationer, utan att själv behöva betala något, skulle du göra det då?

2009-07-18 @ 21:04:50
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Hahah :D

Du skulle ha skrikit TAKUSS efter honom! :D

2009-07-19 @ 15:34:41
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: DESIGN

tips; http://alltinomdesign.blogg.se

2009-07-21 @ 17:52:36
Postat av: ante

ASSÅ GOD! MYA OCH NATAK... KAN NI SKRIVA NÅGOT NYTT GUYS??????? Okej jag låter insanely pathetic nu!

2009-07-23 @ 15:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0