Planerar

Naughty & Mama & systern Flurney ska se U2 i Göteborg den 1 augusti. Wonderful eller hur.
Eftersom mina föräldrar är snåla? giriga? sjuka i huvet? onda? så tar de hyra om jag lånar deras bil för att köra upp till konserten. Därför blir nog buss det billigaste sättet. Ännu billigare blir det ju om man slipper sova över på nåt dyrt ställe.

Oooooch... Jag hittade just en buss som åker från Gbg kl 02.55 på natten efter konserten. Den tar vi! tänkte jag och såg en bild framför mig:

Vi är exalterade, glada och trötta efter att ha stått och hoppat till Bono & Co några timmar. Vi följer folkmassan ut från arenan och hittar ett mysiskt ställe att fördriva någon timme på. Ta en drink kanske? Eller troligen, vad annars är öppet en lördagnatt. McDonalds är också ett alternativ. Mama mobbar dialekten som snackas runt oss, Flur och Naught tycker hon är tjatig som inte verkar tröttna på att härma folk. Efter ett tag är det dags att hitta tillbaka till busstationen. Vi blir lite halvt vilse och Natti får en mindre panikattack. Till slut går det bra och vi kommer ombord på bussen. Om den är full av folk och vi får trängas kommer Yola fråga vart hon ska flytta sina ben för att få plats. Hemma kl halv sju söndagmorgon.

Swell right?

Kommentarer
Postat av: yola

HAHAHA. det var den bästa förutsägande berättelsen ja någonsin läst. lav it! nu längtar jag om möjligt ännu mer!



VART!

2009-07-08 @ 13:12:16
URL: http://yollster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0