Lite saker

Jag håller på att flyttpacka och sånt. Det är jobbigt för det känns verkligen som det inte finns nån ände på jobbet. Hur mycket grejer har jag egentligen?
Har hämtat bananlådor på Willys tre dagar i rad nu och blivit tjenis (eller vad man säger) med personalen på fruktavdelningen. Imorgon ska jag dit igen.

Att flytta känns lite halvbra just nu. Ju närme flyttdagen kommer desto sämre känns det. Visst ska det bli kul att komma tillbaka till Malmö och allt folk där, men det skumma är att jag liksom haft ett liv här som jag ska lämna. När jag tvättar tänker jag: aldrig nånsin mer kommer jag vara i denna tvättstugan. När jag säger run in to folk jag känner i skolan tänker jag: jag kommer aldrig mer se denna personen. När jag cyklade hem från skolan idag tänkte jag: jag kommer bara cykla denna väg en gång till i mitt liv. Känns sjuuuukt. Och ångestframkallande. Men det ska nog bli bra. Så länge jag lyckas skaffa ett jobb och nånstans att bo i gamla Malmö...

Mitt i allt detta har jag en tenta imorgon. Förra året klarade 20% av studenterna den... Jag är ganska orolig med andra ord. Men det känns inte hopplöst. Så länge han inte gör en tenta med mest av de sakerna jag inte kan, typ P/E-tal, WACC, CAPM och betavärde - intressant info right?

Kommentarer
Postat av: knivlisa

Åh vad himla gulligt sagt. Kram på dig jag blev jätteglad!

2009-06-04 @ 08:59:17
URL: http://knivlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0