Skumt och hockey.

Just nu sitter Naughty på ett tåg i tre (fyra?) timmar med en liten crazy hund som hon ska passa. Jag sitter i min soffa och gnager på en morot. Nyttigt eller hur?

Igår crashed jag en guys night. Såg på hockey och fotboll med 7 killar. Plus jag. Det var ganska ...intressant. Först var de sjukt rädda för mig och vågade typ inte öppna munnen. Men efter några öl började de berätta saker. Som att fem av dem för två nätter sen hade legat i typ tre timmar tillsammans ihopklämda på en enda madrass. De kallade det "mysmadrassen" och alla var eager att göra om det snart igen...

Förresten så lärde jag mig att i hockey spelas varje match sju gånger. Eller alltså, till exempel finalen (som i år är mellan HV71 och Färjestad, kolla så insatt jag blivit efter min första hockeymatch!) kommer spelas sju gånger. Lagen möts sammanlagt sju gånger, ungefär en match varannan dag, och varje match tar 1 timme utan pauser (om det inte är lika för då blir det massa förlängning). Och sen den som har vunnit fyra matcher blir mästaren. Liksom whaaaa? Det är det särigaste systemet jag nånsin har hört talas om!!! Bara spela en gång som i alla andra sporter. Vem kom på denna idiotiska grej? Jag blev sjukt upprörd och chockad och boysen hatade mig för det.

En annan grej jag gjorde igår var att baka bröd. Jag är galet stolt över detta och skryter inför alla jag träffar.

Det var allt, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0