Post Melodifestivalen tankar

Okej.. Alla hemma hos mig sover fortfarande efter vårt lilla "slumberparty" (hade självklart melodifestivalskväll igår) och jag vaknade vid åtta, klarvaken. Känner att de andra inte kommer join på på några timmar, men jag orkade inte ligga kvar i sängen längre.
     Vad tycker ni om resultatet igår då? Måste säga att jag är ganska lättad för det kunde blivit Måns Zelmerlöv eller (ve och fasa) EMD! Och då hade jag skämt för Sverige! Allvar...Måns med sina Pussycat Dolls copy cats (var lite orginell tack) och seriöst what's up med att han står så bredbent? Måns skulle göra ett fiasko à la Martin Stenmarks Las Vegas! Tyvärr.
Och EMD som på något sätt faktiskt lyckas vara sämre. Tre vuxna män som inte har tillräckligt med cred ensamma går ihop och bildar ett band som får Backstreet Boys att se matcho ut! Tror dessutom de snodde de där dansstegen, är ganska säker på att jag såg min femåriga kusin göra något liknande med sina vänner på dagis! Come on liksom. Get some self respect!! Och inte satte de koreografin heller...
     Okej, nu känner jag mig ganska elak (men det är faktiskt en stor del av Melodifestivalen, att vara elak menar jag. Håller ni inte med?). Anyway...dags att skriva något snällt.
     Alcazar var lika härliga som alltid, jag ger tummen upp till Agnes som vågade ha på sig gulddräkten och Malena sjunger ju faktiskt riktigt coolt! (Det är inte alls lika kul att vara snäll, haha!)

Ha en mysig söndag!


Ett vinnaransikte...

Här får Måns Zelmerlöw beskedet att han inte kommer att vinna Melodifestivalen 2009. Tittarna valde i stället Malena Ernmans bidrag.
...och en som inte är så glad. Älskar denna bilden, haha!!
(BIlder från Aftonbladet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0