De säger att en olycka sällan kommer ensam...

...och de har riktigt, riktigt rätt! Här bara på det här:

1. Jag är på väg hem från körskolan (cyklar). Plötsligt börjar det regna så jag bestämmer mig för att ta scarfen som jag har runt halsen och försöka anväda den som luva för att slippa bli blöt i håret. Jag försöker multitask och fixa allt utan att stanna cykeln, något som jag bittert fick ångra. Plötsligt tar en vind tag i scarfen och på något sjukt sätt viras den flera varv runt mitt huvud så jag inte ser något! Panik. Försöker desperat rycka bort den, men misslyckas. När det äntligen går upptäcker jag för sent en trottoarkant som cykeln flyger upp på. Jag kastas fram och slår stenhårt till mitt...ehm skrev i ramen. Har ett ord till er... SMÄRTA! Trodde jag skulle spy av smärta! Herregud vad det gjorde ont, har inte kunnat gå rakt på tre dagar! Och ingen sympati fick jag av pojkvännen heller. Han gav mig en blick som sa ungefär "och varför stannade du inte bara cykeln när du inte såg, KLANT".

2. Dagen går vidare och plötsligt...dagorn krashcar. Behöver jag säga mer?

3. Första skoldagen, jag ska hoppa i duschen, men märker att vi inte har något vatten. Det sätts på igen klockan nio. Tvingas gå till skolan i bacon hår och otvättat ansikte.

4. En av mina parfymflaskor trillar plötsligt ur badrumsskåpet. NEEEJ! (Fast det har sina goda sidor också. Det har luktat vanilj och mysk i ett dygn nu =))

Och allt detta inom 24 timmar. Stackars mig alltså! Haha. Nu ska jag till skolans andra dag och hoppas att oturen hoppat vidare till någon annan (ja, jag är ond, mohaha).

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0