Klant

Idag var första dagen på min praktik. Hela den här veckan ska jag vara på en skola i Skanör och passa små, söta och stora, trötta barn.

Mina första steg in i skolan kändes bra, min outfit var fin och välplanerad och mitt hår var snyggt vindrufsigt. Men så händer det. Jag snubblar och för att hålla mig på fötter tvingas jag släppa väskan som far i golvet och öppnar sig med en duns. Ut flyger pennor och block åt alla håll.

Varför?

Annars var det riktigt kul att vara tillbaka i skolmiljön. Tog verkligen tillbaka mig och mina kursare till "the good old days". Tiden före mobiltelefoner och ipods. Tiden då utsvängda jazzbyxor, magtröja och buffaloskor var det hetaste man kunde ha på sig. Tiden då Spice Girls och Aqua garanterat livade upp en fest! Riktigt härligt! Visst saknar man det lite? Och visst får man lust att stänga alla fönster och dörrar bara så man kan höja volymen på den här klassikern och dansa loss? =)


Kommentarer
Postat av: S i m o n

OOOO, Aqua.. Det är minnen... Mellanstadiedisco på fritidsgården.. Popcorn i en liten plastmugg för 5 kr.. :P

2009-09-28 @ 23:47:43
URL: http://snygging.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0